spectacol UNATC: „Afara, în fata usii” – REGIE
Durata spectacol: 120 min
Sinopsis:
Un om se întoarce în țara lui, zace undeva pe stradă și moare. Oamenii trec pe lângă moarte neatenți, resemnați, scârbiți sau nepăsători. Aceasta este povestea din „Afară, în fața ușii”, text cu subtitlul „O piesă pe care niciun teatru nu o va produce și niciun public nu va vrea să o vadă”. Rămând fidel acestei devize, sepctacolul își propune să deschidă, cu violență, ochii spectatorului asupra faptului că existența noastră, așa cum este organizată, reprezintă o crimă. Trăim într-o lume construită pe suferința celorlați, și ne plimbăm liniștiți, cu ochii închiși, printre cadavre. Suntem criminali, nu pentru că am fi în mod direct vinovați de vreo crimă, ci deoarece suntem responasbili pentru semenii noștri, ca membri ai omenirii. Spectacolul este un manifest pentru asumarea responsabilității față de ceilalți si pentru construirea unei lumi în care faptul de a trăi să nu fie o crimă.
Distribuția:
Beckman: Costin Stancioi
Elba: Tatiana Andrei
Moartea: Marcel Veselu
Dumnezeu: Luca Fumuru
Fata: Diana Pomparau
Ologul: Nicholas Bohor
Directorul de Cabaret: Nicholas Bohor
Colonelul: Cristi Vittorio
Doamna Kramer: Patricia Flack / Cristina Danciulescu
Sotia Colonelului: Patricia Flack / Cristina Danciulescu
Fata Colonelului: Diana Pomparau
Dansatoare: Patricia Flack / Cristina Danciulescu, Diana Pomparau
Regie: Alex Ianăși
Scenografie: Tinatin Gobejishvili
Asistență scenografie: Alesia Istrate
Sound design: Robert Găgeată
Lighting design: Vlad Lăzărescu
Coregrafie: Anastasia Preotu
Regie tehnică: Vicențiu Grama și Rebeca Crețu
Teatrolog: Simona Vlad
Clasele: Conf. Univ. Dr. Valeria Sitaru, Conf. Univ. Dr. George Ivașcu, Conf. Univ. Dr. Mihai Brătilă
Femeia din trecut
Distribuția este formată din:
Ariana Harșani, Diana Nițu, Nadina Druța, Petar Adžić, Marius Caraiman, cu toții absolvenți ai aceleiași promoții, specializarea Artele Spectacolului – Actorie.
Durata spectacolului: 1h 15 min.
Sinopsis
După aproape două decenii de căsnicie, Frank și Claudia se simt profund ancorați în conformismul vieții. Se pregătesc să plece undeva departe împreună cu fiul lor și împachetează, cu grijă, tot ceea ce îi leagă, o existență împreună. La ușa lor apare o femeie care susține că, în urmă cu 24 de ani, Frank i-a promis că o va iubi pentru totdeauna.
Apariția lui Romy Vogtländer declanșează un adevărat război psihologic, în care trădarea, resentimentele și răzbunarea își fac simțite prezența devastatoare.
Fiecare personaj este forțat să se confrunte cu propriile slăbiciuni și regrete, în timp ce publicul este atras într-o călătorie captivantă prin labirintul complicat al emoțiilor umane, din care nimeni nu mai poate ieși la fel de „inocent” precum a intrat.
Înregistrarea spectacolului
Link Youtube: Femeia din trecut (youtube.com),
Atașez aici și trailerul spectacolului. În cazul în care se întâmpină probleme la deschiderea acestuia îmi notificați, vă rog, acest lucru.
Femeia din trecut trailer (youtube.com)
Ultima zi de școală! | SPECTACOL DE LICENȚĂ
de Chiara Boscaro și Marco di Stefano
Premiera: 28 martie 2024, ora 19.00
Spectacolul de licență al Promoției 2024 a Facultății de Arte din cadrul Universității „Dunărea de Jos” Galați, Clasa conf.univ.dr. Florin Toma
O coproducție Universitatea „Dunărea de Jos” Galați (Facultatea de Arte) – Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați, 2024, realizată în cadrul programului managerial INTER care vizează interdisciplinaritatea prin realizarea de proiecte și evenimente în parteneriat sau în regim de coproducții
Cu: Marius Avramescu, Dorina Iuliana Necula, Darie Laurențiu Gabriel, Cristian Gheorghiu, Valentina Iumen
Distribuția pe roluri: Marius Avramescu – tatăl fetei, narator, Dorina Iuliana Necula – profesoara, Darie Laurențiu Gabriel – băiatul cu ochelari, Cristian Gheorghiu – șahistul, Valentina Iumen – mama șahistului
traducere conf.univ.dr. Ioana Visalon
Regia și scenografia: conf.univ. Florin Toma, asistent regie Asist.univ.drd. Paul Nedelcuta
Regia tehnică: Gigel Busuioc
Lumini: Marian Tarazi,
Proiecție: Teodor Besoiu
Sunet: Dan Nedelescu
Recuzită: Carmen Frunză
Dramă | +14 ani | 1 h 15 min | Sala Studio (public pe gradene)
Florin Toma, conf.univ. Florin Toma și Director general Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați:
„Ultima zi de școală” reprezintă textul care stă la baza spectacolului de licență al anului trei, promoția 2024, Facultatea de Arte din Galați, un text scris foarte bine care are partituri actoricești extrem de ofertante și extrem de dificile în același timp, mai ales pentru niște actori aflați la început de carieră.
Studenții mei mi-au propus să lucrăm acest text și îi felicit pentru alegerea pe care au făcut-o, având în vedere cele întâmplate, de curând, la școala „Nicolae Titulescu” din București. Cred că acest spectacol abordează teme extrem de actuale și de interes pentru tinerii de astăzi.
„Ultima zi de școală” vorbește nu numai despre putere, despre dezechilibrul balanței puterii, dar și despre ce înseamnă consimțământ, ce înseamnă curiozitate, la o vârstă problematică, când ispitele și alegerile se suprapun de foarte multe ori și îi aduc pe tineri în situația în care sunt puși să plătească un preț foarte scump pentru un moment de neatenție sau poate pentru un moment pe care l-au tratat cu naivitate considerând că lor nu li se poate întâmpla nimic grav.
Mă bucură mult faptul că am găsit foarte rapid un limbaj comun și am reușit, împreună cu ajutorul celor doi colegi de la Master, e vorba de Marius Avramescu și de Dorina Iuliana Necula, împreună cu Valentina Iumen, Gabriel Darie și Cristi Gheorghiu să realizăm un spectacol, credem noi, extrem de echilibrat, atât în ceea ce privește tratarea subiectului, cât și în ceea ce privește modul în care privim și judecăm, în zilele noastre, o astfel de situație.
Îmi doresc ca acest spectacol să câștige fani în rândul adolescenților și liceenilor și mi-ar aduce satisfacție dacă spectacolul ar reprezenta un pretext foarte bun de a intra într-un dialog cu tânăra generație despre ce înseamnă problemele cu care ei se confruntă, despre ce înseamnă obstacolele și provocările pe care le întâmpină la vârsta lor.
Cred că punem foarte multă presiune pe acești copii considerând că sunt destul de maturi datorită afluxului mare de informație la care au acces, dar uităm că, în esență, sunt niște ființe fragile, la început de drum, care au nevoie să consume experiență, dar mai ales au nevoie de ghidaj, de îndrumători, de repere.
În ce privește distribuția, sunt foarte mulțumit de prestația fiecăruia dintre actorii alături de care am lucrat, cred că fac niște roluri foarte bune și au dat dovadă de maturitate profesională și artistică, semn că pășesc cu dreptul spre devenirea lor profesională.
Sper ca acest aceste roluri să fie o piatră de temelie pentru viitoarele provocări artistice din cariera lor. Cred că este un spectacol care este și necesar și în același timp are și emoție, are și directețe are și duritate și sper ca spectatorii să-I aprecieze pe actorii, iar acest spectacol să aibă o viață cât mai lungă.
Link filmare: https://youtu.be/7sl5W4fQZ0w
Donez
sinopsis
Un anunț buclucaș, adună laolaltă trei femei, mai mult sau mai puțin fericite și doi bărbați buimaci și nevinovați. Ce se naște din această reuniune neobișnuită? Vom vedea…!!!
https://mega.nz/file/Nqt1wABQ#hHrrPvVWontDeQBxm6yoIeJTcBTcr017xnSamNF2Abk
Efectul
Connie și Tristan sunt voluntari într-un studiu clinic și ușor-ușor încep să se îndrăgostească. Dar cum pot fi siguri că sentimentele lor sunt reale și nu doar un efect secundar al noilor antidepresive care le sunt administrate? Medicii supervizori, Dr. James și Toby, încep, de asemenea, să își pună întrebări: unde se trage linia între iubire și etică?
Femeia ca un câmp de luptă
Synopsis:
Dacă am deschide televizorul în anul curent ne-am lovi de titluri precum: ”Bilanțul deceselor în raidurile israeliene a crescut. Aproape 50 de persoane au fost ucise în Liban” sau ”Ucraina, ziua 931: rușii spun că au început contraofensiva în Kursk” sau ”Armata israeliană a recuperat cadavrele a șase ostatici în fâșia Gaza” sau ”O fetiță de 14 ani din Bucea, violată de cinci soldați ruși, a renunțat la avort” sau ”Analiză: De ce marile puteri ale lumii nu pot opri vărsarea de sânge din Orientul Mijlociu”. Chiar, de ce? De ce?
Spectacolul Femeia ca un câmp de luptă, după textul omonim a lui Matei Vișniec pune sub lupă întâmplările tragice pe care le vedem la tot pasul și totodată încearcă să tragă un semnal de alarmă în legătură cu situația actuală în lume. Dorra vorbeşte de „imaginea” ţării ei, şi aceasta întrucât în materie de oroare realitatea depăşeşte ficţiunea. Kevin, pe de altă parte, deși ne explică faptul că în războaiele interetnice, sexul femeii devine un câmp de luptă, încercă să o facă pe Dorra să păstreze un copil al războiului.
Spectacol cu inserții performative, cu un puternic impact emoțional.
Distribuția:
Dorra
Hajnal Baico
Adriana Burlacu
Antonia Cîmpanu
Ramona Gherasim
Kevin
Tudor Meșter
Vlad Grecu
Regia: Dana Lemnaru
CE ABUREALĂ NEMAIPOMENITĂ!
Commedia dell’arte
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI, CLUJ-NAPOCA
FACULTATEA DE TEATRU ŞI FILM
clasa Filip Odangiu & Sinko Ferenc & Diana Aldea
Sinopsis
Ce abureală nemaipomenită! este un spectacol de teatru cu măști de Commedia dell’ arte despre o lume confruntată cu o ceață apocaliptică. Toate personajele se agită in jurul amorezului Antonio, omul care nu mai râde, nu mai plânge și nu mai e mișcat de nimic. Ceața nu e numai afară, ea învăluie și mințile personajelor care duc o luptă tragi-comică pentru a înțelege cum să-și croiască, lipsiți de hartă, drumul Destinului.
Filip Odangiu