Fără să apeleze la recontextualizare, Florin Caracala descifrează în profunzime textul și îl expune scenic printr-o dioramă, un tablou vivant care portretizează manifestarea relațiilor istoric inegale între femeie și bărbat, o vitrină de muzeu în care ni se înfățișează o lume de secol XIX unde bărbații și femeile se stereotipează reciproc și a căror tensiuni își găsesc ecouri profunde inclusiv astăzi, chiar dacă societatea contemporană le acoperă cu termeni de “political corectness”. Geesche Gottfried a crescut și trăiește într-o lume patriarhală, în care inegalitatea dintre condiția femeii și cea bărbatului este considerată naturală. Dominaţia bărbatului şi supunerea femeii sunt norme socio-umane bine stabilite. Viaţa publică, civilă, economică sunt domenii interzise femeilor. Singurul domeniu, propriu lor, este cel al familiei, iar aici sunt numai îndatoriri: faţă de părinţi, soţ, copii. Geesche Gottfried este o femeie inteligentă pentru a respecta regulile și voința opresivă a societății, a soțului și a părinților săi. Ea dorește să-și schimbe radical viața. Vrea respect, vrea dragoste, fericire, succes și nu mai vrea să se supună nici unei reguli sociale de adecvare sau comportament. Geesche, a cărei viață este caracterizată de abuz, respingere și umilire, devine o rebelă și încă una foarte periculoasă. Ea luptă pentru propria fericire, dragoste și independență, eliminându-i pe rând pe cei care i se opun. Pentru Geesche condiţia unei existenţe autodeterminate este libertatea totală, iar asta înseamnă libertate faţă de lipsuri și teamă. Ea duce o luptă cu sistemul și societatea căreia trebuie să i se supună, iar în numele dobândirii drepturilor și libertății face absolut orice, inclusiv îi ucide pe cei apropiați. Spectacolul lui Florin Caracala este o parabolă despre radicalizare, despre acțiuni extreme și despre consecințele care decurg atunci când nevoile și drepturile naturale ale omului sunt nerecunoscute, restricționate sau retrase de către sistem și societate. Atunci când aceste nevoi și drepturi nu sunt îndeplinite sau sunt îngrădite, violența dinăuntru ajunge să iasă din matcă și să se reverse cu o forță de nestăvilit, pentru că ființa umană nu poate nega ceea ce se află în ea în mod natural. Sistemul și societatea o creează pe Geesche Gottfried. Ea devine o criminală în serie, dar înainte de toate este o ființă umană, ca oricare alta, cu dreptul la libertate, demnitate și fericire. Din vitrina expozițională, la distanță de două secole, Geesche Gottfried ne atenționează că în zilele noastre, în era ce pare a fi una a emancipării, bezna veacurilor trecute nu s-a împrăștiat cu totul. Avertismentul ei capătă astfel mai multă semnificație pentru societatea contemporană, în care discriminarea de gen, violența domestică, crearea de profiluri rasiale, drepturile homosexualilor, etc., rămân încă probleme acute. Atunci când sistemul, societatea, oamenii nu apără adevăratul sens al egalității și a aplicării sale legate de drepturile naturale ale omului, atunci devenim responsabili indirect și pentru radicalizările și violențele care au loc.
Spectacol realizat în cadrul proiectului „UnderAct - Program de rezidențe și mobilitate artistică”, finanțat de Primăria Municipiului Iași, prin Programul Anual de Finanțare Nerambursabilă destinat proiectelor culturale propuse de organizațiile nonguvernamentale din Municipiul Iași. Nerecomandat persoanelor sub 16 ani.