În cazul spectacolului semnat de Radu Afrim, și în afara cuvintelor povestea s-ar fi țesut la fel de percutantă. Totul e în primul rând semn vizual. Acestuia i se subordonează toate celelalte semne care servesc teatralitatea. De la modul în care e organizată scena, în multiple spații autonome în care se derulează aproape concomitent secvențe din mereu aceeași existență cenușie, dar care comunică între ele, creând impresia unui labirint în care nu poți decât să te pierzi, până la tablourile atent decupate care surprind o minimală mișcare sau care sunt complet statice, întotdeauna poziționate central pentru că ele adună sensurile a ceea ce se este în spațiile colaterale. Locul acesta din spate se deschide ca o ramă/rană lăsând să se vadă lovitura de topor care despică lemnul dur și care anulează orice speranță, inflorescențele albe ale unor flori din altă lume, ale unor visuri de libertate nicicând posibilă, imaginea unui copil mergând cu Plugușorul și devenit prizonier al răului atotstăpânitor, controlat de încremenirea statuară a demonului, scena îmbăierii și a desfrâului „nimfelor”, imaginea trupului frânt și pe jumătate ascuns al Murei după momentul violului, trandafirul roșu presat între filele albe ale unei cărți, ca o inimă ce încă pulsează vie într-un ansamblu compozițional de natură moartă în tonuri de albastru, violet și verde. Indiferent că sunt scene vivante sau statice, ele transmit în sine vizual o poveste. Chiar decupajul conține povestea: e semn condensat, revelatoriu. Interesant este, de asemenea, că povestea este, și aici, una recuperată, o istorie a artei pusă în slujba istoriei unor destine care își conțin povestea. (Alecart)