Masaj

Regia: Radu Afrim

Sala Teatru Cub

Durată: 2 ore 45 min
Data premierei: 19.03.2022

Creatori

Scenariu, regie și univers sonor: Radu Afrim Asistent de regie: Marian-Alexandru Chiculiță Scenografie: Irina Moscu Coregrafie: Alice Veliche Pregătire și aranjament muzical: Diana Roman

Distribuția

Actor

Horia Veriveș

Actor

Puşa Darie

Actor

Ada Lupu

Actor

Dumitru Năstruşnicu

Actor

Cosmin Maxim

Actor

Mălina Lazăr

Atenționare! Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani.

Informații suplimentare

„Destructurat, imprevizibil, Masaj e lumea în care nu poate fi distinsă cu precizie consistența personajului, e o lume direcționată imprecis de o acțiune pulverizată, ca în orice text postmodern lipsit de epicentru, deviat de la mytos, recompus din fragmente care, aduse împreună, configurează un corp nou, hibrid, în continuă anamorfoză. O cameră de masaj e o zonă între real și ireal, dintre uman și artificial, în care personajul Maseurului este și replică a Călăuzei, a lui Mefisto sau a lui Freud. Depinde din ce parte privim. Fiindcă piesa este o invitație la exersarea actului privirii în teatru, ca printr-un caleidoscop, oferindu-ți, ție spectatorule, imagini intercalate, comice, grotești, triviale, vaporoase. Fantasme.”

Ioana Petcu, lector univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” Iași

Recenzii

Un show de lumini și culoare, antrenant, astfel încât publicul nu simte trecerea timpului. Actorii cântă, dansează, fac schimb de replici, totul de dragul unui show în care este și nu este vorba despre ei. Admirabilă menținerea accentului local până la capăt, după cum e admirabilă și concentrarea actorilor pe relații. Costumele sunt colorate, într-un contrast puternic cu cei care le poartă, de aceea toate personajele par așezate în linia unui pamflet social excelent dozat. Luminile albe, intense, de neon pun și mai mult în evidență gesturile nefirești, ridicole, uneori lipsite de sens. Senzația că intri într-o lume de plastic – o lume a falsității ridicată la rang de artă – nu dispare nici după ce încep aplauzele sălii. Am ieșit din sală însetată, cu o senzație acută că trebuie să beau multă apă (mai multă decât beau de obicei) și tind să cred nu doar căldura sălii a fost singura cauză. Un spectacol care oglindește o societate în care nu mă regăsesc și din care nu vreau să fac parte, orice ar fi. (BookHub)
Capacitatea pe care o are regizorul Radu Afrim de a crea spectacole-capsula este fascinanta si pare inepuizabila. Prezentul, specificul unor locuri, atmosfera lui acum si aici sunt extrase de catre acesta si inchise intr-un mix de muzica, dans, imagini, poezie, text care deschide suflete si minti. Calatoria pe care acesta o propune de fiecare data cand monteaza un text scris de el sau preluat de la un alt dramaturg si reinterpretat este un tur-retur, iar detaliile ofera imaginea de asamblu. E ca si cum te-ai afla intr-o incapere plina de obiecte si te fixezi pe ceva anume pentru a-ti ghida gandurile si privirea de jur imprejur. Treptat insa, descoperi un intreg univers si fereastra spre exterior. (ceascadecultura.ro)
Râsul cu gura până la urechi pe teme relativ minore, pe seama a tot ceea ce înseamnă universul ființelor mici, minuscule, care, înainte de a fi ceea ce sunt prin ele însele, sunt obligatoriu a cuiva. A se observa în acest sens onomastica, adică nume precum Agâlmei, Acasandrei, Amiloaiei, Asalboiaiei, Amaicii etc. A se mai observa și potrivirea dintre numele și prenumele eroilor sau, mai corect spus, a non-eroilor din piesă și din spectacol, înclinația diminutivală, realități lingvistice sparte de o singură excepție. Dacă nu cumva chiar de două. Unul dintre personaje se cheamă Giulia Amaicii, un altul se numește simplu Viviana. Există și o a treia excepție. Spre a putea aduce în discuție ceea ce aș numi obsesia afrimiană a timpului sau, mai exact spus a vremurilor, unul dintre personaje se cheamă Galina. Proprietara numelui cu rezonanțe ruse e născută în 1958, anul retragerii trupelor sovietice din România. Actrița care o joacă și care o face la nivelul excelenței – e vorba despre Pușa Darie- mai interpretează la fel de savuros și de dezinhibat (a juca într-un spectacol regizat de Radu Afrim înseamnă și un mare efort de dezinhibare) un personaj numit Edith. Aici Afrim speculând o anume asemănare fizică între Pușa Darie și marea șansonetistă franceză ce cânta despre mulțime și ținea să ne asigure că nu regretă nimic. O făcea cu un dramatism care ne dezvăluia că, în fapt, regretă totul. (contributors.ro)

Mai multe spectacole

Premieră:

Sala Mare

Apocalipsa gospodinelor - Teatrul Tineretului Piatra Neamț

de Nicoleta Esinencu, Doriana Talmazan, Daniel Chirilă, Paul-Ovidiu Cosovanu, Corina Grigoraș, Lucreția Mandric, Ruxandra Maniu, Paula Niculescu și Daria Tămăslăcaru

Durata: 1h 30 min (fără pauză)

Regie: Nicoleta Esinencu

Premieră: 15.05.2022

Sala Teatru Cub

Oameni singuratici

după Gerhart Hauptmann

Regie: Florin Caracala

Trei premii UNITER pentru spectacolul Teatru Național Iași, "Antologia dispariției", în regia lui Radu Afrim.