Piele și cer

Dimitré Dinev

Regia: Radu Ghilaș

Sala Uzina cu Teatru

Durată: 1h 15'
Data premierei: 21.02.2018

Creatori

Regie: Radu Ghilaș Decor: Cătălin Târziu Costume: Rodica Arghir Muzică originală: Dragoș Cohal, Ionuț Todică Video design: Andrei Cozlac Traducere: Dan Stoica

Distribuția

Actor

Petronela Grigorescu

Actor

Ionuţ Cornilă

Actor

Razvan Grosu

Trailer

Play Video Play Video

Informații suplimentare

Viața e plăcută, moartea e liniștită, iar tranziția dintre cele două este problematică„Moartea este ultima ironie a vieții”, spunea cineva. Cred că, în zilele noastre, moartea este din ce în ce mai mult prezentă printre noi, din cauza războaielor, a bolilor, a relelor pe care și le fac oamenii unii altora și a orgoliilor nemăsurate manifestate prin violențe și lovituri sub centură. Mă întreb dacă nu cumva lucrurile s-au inversat și viața a devenit o ironie pe care moartea ne-o oferă în fiecare zi. Oamenii nu mai știu să se bucure de viață. Aceasta a devenit, din păcate, un câmp de bătălie, unde se luptă și se moare în fiecare zi. Isaac Asimov scria că ”viața e plăcută, moartea e liniștită, iar tranziția dintre cele două este problematică”. Spectacolul nostru vorbește tocmai despre această tranziție marcată de cele trei forțe catalizatoare: iubirea, credința și speranța, pe care dacă le pierdem nu ne mai rămâne nimic decât moartea.

Radu Ghilaș

Recenzii

„Piele și cer”, transpus regizoral pentru a doua oară în România – de data aceasta de Radu Ghilaș -, e un spectacol document care merită văzut. Forța lui vine în primul rând din drama pe care o scoate la suprafață și care pune în umbră fundalul – de altfel convențional. Meritul lui Radu Ghilaș e acela al curajului de a aduce în lumină un text deloc facil prin pliurile pe care le presupune, prin tranzițiile dintre brutalitate și umanitate. E un spectacol de stare, nu de imagine, nu de mișcare scenică. Un spectacol în care Ionuț Cornilă a reușit să iasă din pielea personajului pirandellian atât de histrionic și tensionat căruia îi dă viață pe Scena Mare a Naționalului, pentru a îmbrăca o piele prin porii căreia respiră cruzimea, sadismul și o foame de viață ultragiată, într-o unitate caracterologică foarte bine surprinsă. Un joc sigur, deplin conștient de ridurile interioare ale personajului. Mai greu intrând în pielea tinerei abrutizate, Petronela Grigorescu pare a crește treptat, dobândind siguranța mișcării în a doua parte a piesei, unde rigiditatea inițială lasă locul unei mobilități interioare care conferă adâncime personajului. E o falie între primele apariții ale jefuitorului și transformarea sa din final, ca o dezbrăcare de o piele prea strâmtă, ca o renunțare la carcasa personajului pentru a-i face vizibilă pulsiunea interioară. Răzvan Grosu reușește în cele două apariții să dea impresia de fantomatic, de pierdere și, în același timp, de rupere a acelui ceva care ar fi putut salva Cerul din noi. E de o stranietate care conferă apariției lui exact inocența mutilată de care era nevoie pentru a sublinia oroarea unei piei din care cerul a dispărut. (Alecart)

Mai multe spectacole

Premieră: 9.11.2023

Sala Teatru Cub

Antologia dispariției

după proză feminină contemporană de Ștefania Mihalache, Anca Vieru, Lorina Bălteanu, Ruxandra Burcescu, Lavinica Mitu, Simona Popescu

Durata: 3 ore 30 min. (cu pauză)

Regie: Radu Afrim

Premieră: 20.12.2021

Sala Mare

Domnul Vulpe

de Larry Gelbart

Durata: 2h 30min

Regie: Cristian Hadji-Culea

Trei premii UNITER pentru spectacolul Teatru Național Iași, "Antologia dispariției", în regia lui Radu Afrim.